• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

Hoog conjunctuur en employee-engagement

Gepubliceerd op: 02-01-2018

Employee-engagement is een centraal punt geworden in het huidige en toekomstige (HR) beleid, Omdat de economie floreert zijn vacatures minder makkelijk ter vervullen. Dus wilt u medewerkers en indirect ook uw klanten tevreden houden dan moet u eerst tevreden en betrokken medewerkers krijgen en als u ze heeft, dan moet u ze zien vast te houden.

 

SMALBIL - We zien bij veel organisaties dat er nieuwe medewerkers worden aangetrokken en dat er via de achterdeur de medewerker(s) die langer bij de organisatie werken, op zoek zijn naar een andere werkgever. Uit onderzoek blijkt dat de meeste werknemers ontevreden zijn over het gevoerde beleid of juist over het ontbreken hiervan. Dus de meeste werknemers blijven in hun oude vertrouwde vak. Maar ze nemen hun expertise mee naar een werkgever waar ze wel het gevoel hebben dat ze gewaardeerd worden.

Volgens onderzoek is slechts 33% van de werknemers in Nederland in 2017 betrokken bij hun huidige baan. Betrokken bij, enthousiast over en toegewijd aan hun werkplek.

In dit artikel zullen we kijken naar de voordelen van werknemersbetrokkenheid, en vervolgens hoe u uw werknemers op de juiste manier kunt betrekken en blijvend kunt enthousiasmeren.

6 Voordelen Van Werknemersbetrokkenheid

  1. Hogere medewerker tevredenheid

Werknemerstevredenheid is essentieel in elk bedrijf. Wanneer medewerkers niet tevreden zijn met hun werk, missen ze enthousiasme over de dagelijkse taken en de groei van hun bedrijven in het algemeen. Lage werktevredenheid wordt een kostenpost op de tijd en het geld van het bedrijf.

Wanneer werknemers op het werk betrokken zijn en zich tevreden voelen met hun positie, voelen zij een grotere band met het bedrijf en zullen ze daarom eerder kwaliteitswerk produceren, wat zowel het bedrijf als de klant ten goede komt.

  1. Hogere retentie en hogere omzet

Het inhuren en het inwerken van nieuwe medewerkers is erg duur en tijdrovend. Een ander voordeel van investeren in medewerkersbetrokkenheid is dat het u helpt uw ​​beste werknemers te behouden en uw omzet te verhogen door ervoor te zorgen dat uw team tevreden is.

  1. Hogere productiviteit

Betrokken medewerkers werken sneller, harder en zijn sterker omdat ze houden van wat ze doen. Wanneer je geïnteresseerd bent in en verbonden bent met wat je doet, heb je een grotere kans om het goed te doen. Dus worden er minder fouten gemaakt. Bovendien, wanneer werknemers betrokken zijn en het gevoel hebben dat ze goed worden behandeld door hun manager(s), zullen ze een gevoel van verantwoordelijkheid hebben om dit respect te beantwoorden door er alles aan te doen om het goed te doen.

  1. Verhoogde winstgevendheid

Natuurlijk, wanneer uw werknemers zich goed voelen op het werk, werken zij harder en wanneer zij harder werken, produceren zij meer kwaliteitswerk dat uiteindelijk wijst op een tevreden klant. Tevreden klanten blijven terugkomen en ze verwijzen andere mensen door naar uw bedrijf.

Het is zo'n eenvoudige manier om de winstgevendheid van uw bedrijf te vergroten. Echter; teveel organisaties blijven naar buiten kijken in plaats van naar binnen te keren. Zonder een solide basis kan geen enkel bedrijf gedijen. De beste manier om te zorgen voor deze stevige basis is om een ​​geëngageerd team te hebben.

  1. Minder ziekteverzuim

Betrokken medewerkers komen aan het werk en eenmaal daar krijgen ze meer werk gedaan. Zeer betrokken bedrijven in Nederland hebben een vermindering van het verzuim met 41% gerealiseerd.

Het probleem met niet-betrokken werknemers is dat ze geen gevoel van verantwoordelijkheid voelen bij het bedrijf waarvoor ze werken, dus ze ervaren het niet als een probleem dat ze niet komen opdagen.

Betrokken medewerkers hebben het gevoel deel uit te maken van de organisatie waarvoor ze werken en willen hen daarom niet teleurstellen.

  1. Verhoogde loyaliteit van medewerkers

Een groot voordeel van het hebben van werknemers is dat ze loyaal zijn aan uw bedrijf en daarom fungeren als bedrijfsambassadeurs.

Wilt u erachter komen of uw medewerkers zich loyaal voelen aan uw bedrijf en wilt u dit laten meten? Dan kunt u contact opnemen met het Succesbureau: Karin Smalbil 06 23 30 13 60 of mail: karin@succesbureau.nl 

 

Bron: Succesbureau.